Perakendecilerin yılın geri kalanını planlı bir şekilde ele almaları özellikle bu günlerde büyük önem taşıyor. Tüketicilerin beklentileri, alışkanlıkları ve satın almaya yönelik davranışlarında ciddi değişikliklere yol açan küresel koronavirüs salgını perakendeciler için daha önce rastlanılmayan zorluklar meydana getiriyor.

Yaz sezonundan yılbaşına kadar her şeyi kapsayan bu kullanışlı infografik, en yeni tüketici eğilimlerinden, sektör analizlerinden ve dijital ortama dair en iyi uygulamalardan faydalanarak yıl içindeki en önemli zamanları gözler önüne seriyor. Bu takvimi kullanarak yaklaşımınızı odaklayabilir, sıradaki adımlarınıza karar verebilir ve işletmenizin sürekli gelişen ihtiyaçlarını karşılayacak bir pazarlama stratejisi oluşturabilirsiniz.Okula dönüş Yaz indirimleri Babalar Günü Bekarlar Günü Black Friday Yılbaşı sezonu Sevgililer Günü Ramazan Anneler GünüBack to School TR

Think with Google

Paylaş

Kilit noktalar

Var olan müşterilerinizi daha iyi anlayın ve yeni müşteriler elde edin

Müşterilerinizin zor zamanlarda bile onları düşündüğünüzü bilmesi çok önemli. Yerel pazar şartlarından sürekli haberdar olmayı ve müşterilerinizin karşılaştığı zorluklarla yakından ilgilenmeyi unutmayın. Dönüşüm hunisinin tamamından faydalanan kitle çözümleri sayesinde sezon takvimimizde yer alan tüm zamanlarda, satın alma amacı yüksek müşteriler belirleyebilirsiniz. Bu bilgiyi optimize edin ve sizinkine yakın ürünler arayan kararsız müşterilere ulaşarak müşteri tabanınızı genişletin.

Markanızın hikayesini dünyaya yayın ve planınızı bu doğrultuda yapın

İster küçük bir yerel işletme olun ister birden çok kanalda etkin bir perakendeci, önemli sezonlarda somut bir değer sunarak kalabalıktan sıyrılmanız son derece önemli. Tüketiciler araştırma yapmak için internete yöneldikçe video, marka bilinirliğini arttırma konusunda daha da önemli bir hale geliyor. Kaliteli reklam öğelerinizle ve demografik grup ile yakın ilgi alanı kitlelerine dayanan sağlam stratejilerle insanlara ulaşın ve markanıza inanmalarını sağlayın. Özel gün öncesindeki haftalar veya aylar boyunca Google Trendler’de yükselen aramaları inceleyerek artan talebi yakalayabilirsiniz. Ayrıca tüketici davranış biçiminde oluşan değişimleri değerlendirdikçe planlarınızı haftalık ölçüde değiştirmeye hazır olun.

Gündemi devamlı takip edin ve esnek olun

İçinde bulunduğumuz şartlar değişmeye devam ederken kampanya performansınızı takip etmeniz ve pazarlama metinlerinizin bağlam ve bakış açısını sürekli gözden geçirmeniz büyük önem taşıyor. Tekliflerinizi belli özel günler için yeni baştan tasarlamaya ve müşterilerin websitenizde kalması için yeniliklere ayak uydurmaya hazırlıklı olun. Sürekli değişen günümüz şartları altında müşterilerle iletişimi korumak ve sezonlara ait böyle önemli zamanlarda özel ihtiyaçlarını karşılayabilmek açısından her zaman esnek olmak çok önemli.

Tam kapsamlı perakende sezon takviminizi buradan kaydedebilir veya indirebilirsiniz.